Skip to main content

An Amateur Tips for Being Mature


Hello, fellas! sorry for missing in action (again). I've been passing through the hectic weeks, handled about tons of assignments and preparation for my thesis. I had no time for doing things I'm into on, because instead of reading or drawing or blogging I chose to sleep well. But,  finally I had time to take some shoots! Yeah! Quite difficult to arranged the schedule, but I made it! 

These shoots wasn't like my common outfit I wore. I looked more mature plus glimpse of classic touch here. So, here I give you an amateur tips for looked oh so mature based on these pictures:

1. Wear red lipstick. Red lipstick always has a great touch for you who want to look more mature and older than your actual age. Go find your right red lipstick and you're ready to run the world! And if someone mock you because of your red-hot-lipstick, go tell him/her "I'm ready to sip your blood for my perfect red lipstick!"

2. Black. Black kind of versatile colour, you can wear it literally in every occasions. From your daily look to formal look. To look mature means you need to stop wearing eye-catching colour as shocking pink, yellow stabilo, etc. BUT, for sure you can wear those colours for your shoes or bag and voila! you look mature plus fun! IF someone tell you that your shoes or bag is tacky, go punch him/her with your fun plus sarcastic words. 

3. Don't forget a statement accessories. Go bold with your statement accessories! I chose to wear a heaped pearl necklace for making vintage and classy at once! BUT, you can wear other accessories maybe bracelet or earrings.

4. Ethnic fabric for sure! No doubt, wearing batik, tenun or any ethnic fabric simply will give you touch of classic yet mature. That's why batik and tenun are best companion for your formal occasions.

Basically, being mature means you can take responsibilities from things you took before. Sure you can't victim blame others, if there's something wrong. Being mature about the way you act.

Anyway, I can't believe that today is D-day of Ramadhan. So yeah, happy fasting for you guys! 

p. s: Forget about my tips. You are you.  You can wear whatever you want, as long as those clothes make you happy and boost you confident. Because again, being mature about the way you think and act. 




Top: Zara
Bottom: A Piece of Batik Fabric 
Necklace: Online Shop

Pictures credit to: Simpang Candid Studio 

Comments

  1. Traditional print is such a classic. Love how you're styling it. Great tips on looking mature. Red lips is definitely one way to do it, although for me red lips are too bold and I prefer darker shades.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Fifth Step: [REVIEW] COSRX Hyaluronic Acid Intensive Cream

 Menyadari kalau perlu moisturizer yang bener-bener melembapkan dan bisa nge-seal semua produk dan kelembapan di kulit dengan maksimal, aku nggak bisa pakai mosturizer yang ringan.I need heavy-thick texture moisturizer, tapi dengan kandungan yang tepat buat memperbaiki skin barrier. Setelah liat page Sociolla.com beberapa hari, pilhanku jatuh pada COSRX Hyaluronic Acid Intensive Cream ini. Moisturizer ini bener-bener nggak neko-neko dan gimmick-ish gitu, straight-forward untuk melembapkan kulit karena ada kandungan Hyaluronid sebagai bahan utamanya. Inilah key ingredients yang ada: - Glycerin : salah satu kandungan yang memang baik untuk melembapkan kulitmu yang berguna untuk menjaga lipid kulit di antara sel-sel kulit kita dalam keadaan sehat, melindungi dari iritasi, membantu memulihkan/menguatkan skin barrier. - Sodium Hyaluronate : Merupakan turunan Hyaluronic Acid yang memiliki 'partikel' lebih kecil jadi bisa masuk ke kulit lebih mudah. - Arginine : Semi-essential dari as

Second Cleanser (Part 1): REVIEW Sunday Riley Ceramic Slip Cleanser (Indonesia)

Haloooo! Udah sebulan lebih aku mengikuti anjuran pemerintah untuk #DiRumahAja. Karena aku merasa banyak waktu luang selama di rumah, jadi aku memutuskan untuk kembali menulis di sini. Teman-teman, jangan lupa untuk jaga kesehatan dengan nggak usah kemana-mana dulu, kalaupun memang ingin pergi baiknya langsung bebersih diri begitu sampai rumah. Kalau kamu ngerasa bosen, bisa mengisi waktu dengan baca-baca tulisan blog ini dan kasih feedback apapun ya, HEHE. Kalau sebelumnya di sini ngomongin soal first cleanser yang aku pakai, sekarang aku akan bahas soal face wash atau second cleanser di sini. First thing first, kondisi kulit dan skin concern -ku saat ini adalah mengembalikan skin barrier yang rusak akibat overexfoliate, yang tentunya akan lebih baik kalau pake face wash yang lembut. Sejujurnya, dulu sempat abai soal facial wash karena menganggap kalau facial wash ini kan hanya ada di wajah dalam waktu singkat. Jadi, nggak akan ada perubahan yang signifikan 'kan?

Apa yang Lucu dari Pelecehan Seksual?

Sumber gambar:  https://relationship.popbela.com/single/dinalathifa/pelecehan-seksual-2 Saya mendapatkan pelecehan seksual sejak saya duduk di bangku sekolah dasar. Sekolah saya merupakan sekolah yang religius, membawa nama salah satu agama di sini. Tidak ada yang namanya aurat--yang selama ini disalahkan--terdapat di sana. (Pada saat itu) pasti tidak pernah terpikir untuk mendapatkan pelecehan dalam bentuk apapun, tapi teman laki-laki saya berkali-kali mencoba membuka rok saya secara paksa, tanpa consent saya. Lalu saya-lah yang merasa malu dengan perlakuan mereka. Sementara mereka? Tertawa, seakan pelecehan ini lelucon belaka. Menginjak semasa SMA, pelecehan seksual rupanya tidak berhenti begitu saja. Tak terhitung berapa kali merasa tidak nyaman ketika teman laki-laki saya bersorak ketika saya lewat, kadang sendiri atau bersama teman, terkadang juga meneriaki kata-kata yang membuat tidak nyaman. Saya menunduk malu dan takut. Sementara mereka? Tertawa. "Ini kan cuma lel